Even voorstellen: Patricia Bosgraaf

Dit keer hebben we geen nieuwe developer aangenomen... Nee, dit is een heel ander soort nerd! Sinds kort werkt Patricia bij ons als B2B marketingkoningin. Tijd om haar aan de tand te voelen!

Hoe ben je bij Infi terecht gekomen?

Ik heb hiervoor in Amsterdam bij een IT-bedrijf gewerkt. Toen ik mijn tweede kindje kreeg, vond ik het reizen echt zonde van mijn tijd en ben ik gaan kijken wat er in mijn woonplaats Utrecht te vinden was aan coole B2B-marketingfuncties. Binnen 10 minuten belandde ik op de website van Infi. Dat leek me meteen een fijne club, ook qua grootte, en ik was erg enthousiast over de vacature.

De tone of voice die gebruikt werd sloot goed bij me aan, en ik kon zonder moeite in diezelfde taal een leuk bericht terugsturen. Bij het lezen van de vacature dacht ik continu: “Ja! Ja! Dit ben ik!”. Het voelde direct als een match en daarna is het supersnel gegaan. Tijdens mijn zwangerschaps-verlof ging ik nog een maandje met vakantie en daarna kon ik gelijk aan de slag.

Je bent het dus wel gewend om tussen de nerds te werken?

Ja, dat bevalt me wel. Nerds zeggen wat ze vinden en zonder getut. Dat is wel zo fijn werken! De grapjes op Slack moet ik wel nog even aan wennen en over Star Wars kan ik ook nog niet meepraten.
 

Wat ga je precies doen bij Infi?

Mijn missie bij Infi is om meer droomklanten aan boord te brengen. Ik wil de buyer journey, ofwel de reis van prospect tot klant, verbeteren en hier een goede ervaring neerzetten. Ik wil erachter komen waar onze droomklanten zich bevinden, hen op juist die plekken inspireren en ervoor zorgen dat ze ons ook weten te vinden. Ik wil weten wat hun problemen en behoeftes zijn en dan daarop inspelen door voor hen relevante content aan te bieden.

Nu komen klanten vooral binnen via ons al bestaande netwerk en zakelijke referenties. Ik ga daarom juist op zoek naar manieren om al eerder op hun netvlies te komen. Om dat te bereiken is het van belang dat prospects ons vaker en eerder tegenkomen en dat we de belangrijkste brand-touchpoints - contactmomenten met de klant - optimaliseren.

Hoe vond je jouw start bij Infi?

Ik voelde me gelijk thuis. Het is hier erg gezellig en de cultuur is heel opvallend in positieve zin. Er staat iedere middag een lekkere lunch klaar met écht alles wat je je maar kunt wensen en er is zelfs een melkopschuimer voor me besteld! Ik vind het heel leuk dat ik een nieuwe rol mag bekleden en het zelf allemaal in mag vullen.

Ik heb meteen al het salestraject in kaart gebracht en gekeken waar onze conversie vandaan komt. Hiervoor heb ik ook gekeken naar verloren prospects. Op dit moment ben ik bezig met het voorbereiden van een brainstorm om de buyer journey in kaart te brengen.

Waar kijk je het meest naar uit?

Ik heb zin om straks mijn eerste klantevent te organiseren! Ik denk aan een event met interessante sprekers over onderwerpen die onze klanten specifiek aanspreken, bijvoorbeeld over hoe techniek de groei kan faciliteren in plaats van beperken of hoe je goede developers vindt en valideert. Het doel is om onze klanten te inspireren en een leuk netwerk te bieden van gelijkgestemden, en dat natuurlijk het liefst op een vette locatie voor maximaal plezier!

Wat valt je op aan Infi?

Dingen die als belangrijk werden ‘verkocht’ tijdens mijn kennismaking, zoals family time, vindt men ook daadwerkelijk belangrijk. Infi komt op mij over als een heel oprecht en authentiek bedrijf. Je krijgt geen telefoon van de zaak, want ze willen niet dat je je werk mee naar huis neemt. Veel bedrijven zeggen dat ze een platte managementstructuur hebben, maar dat blijkt in de praktijk vaak tegen te vallen. Practice what you preach, denk ik dan. Ik ben blij dat ik nu al trots over Infi kan vertellen!

Wat vind je nou écht leuk om te doen?

Ik ben dol op allerlei sporten, ik houd van chocola eten en cappuccino's drinken, reizen, op avontuur gaan met mijn vriend en de kids en nieuwe dingen ontdekken.

[Patricia is B2B marketeer bij Infi]

Wil je iets waarmaken met Infi?

Wil jij een eigen webapplicatie of mobiele app waarmee jij het bij anderen maakt?

Waargemaakt door de nerds van Infi.
Nerds met liefde voor softwareontwikkeling en die kunnen communiceren. En heel belangrijk: wat we doen, doen we met veel lol!

Wij willen het fixen. Laat jij van je horen?

Voor wie heb je een vraag?