Hoe NLZIET in 5 jaar tijd is uitgegroeid tot premium online tv-dienst

We zijn gek op onze klanten. Maar wat vinden onze klanten eigenlijk van ons? We vroegen het Hans Teijgeler, CTO bij NLZIET. Lees verder!

Over NLZIET
Met NLZIET kijk je online (live) televisie zonder reclame. Alle tv-programma’s van de NPO, RTL en SBS op één platform. Infi maakt het al 4 jaar lang technisch allemaal mogelijk.

Met welke uitdaging kwam NLZIET bij Infi?
Hans: “We wilden bij de opstart van NLZIET een website met een videodienst, die de video content van de 3 zenders NPO, RTL en SBS zou bundelen. Dat platform moest from scratch gebouwd worden. Vanwege positieve referenties zijn we destijds bij Infi terechtgekomen. Na een intensieve samenwerking zijn we in 2014 live gegaan met onze online tv-dienst. Maar dat vonden we niet genoeg. Vorig jaar hebben we onze dienst uitgebreid met de toevoeging van live- en restart-tv. Een flinke technische uitdaging om al die enorme datastromen van drie verschillende omroepen, een livestream-leverancier en een programmagids-leverancier bij elkaar te brengen op het platform van NLZIET.”

Wat is jouw persoonlijke uitdaging, en hoe heeft Infi het leven makkelijker gemaakt voor jou?
Hans: “We wilden het platform gelijk goed neerzetten, en dus niet de boel aan elkaar breien. Een degelijke en goede bouw was voor ons het belangrijkste startpunt, zodat we daar later geen problemen mee zouden krijgen. In de vier jaar dat we live zijn heeft NLZIET nog nooit platgelegen. Dat is ook precies wat we voor elkaar moeten hebben als premium dienst.”

Zonder het werk van Infi was er überhaupt geen NLZIET geweest!

Wat heeft Infi voor je opgelost?
Hans: “Infi is de partij die verantwoordelijk is voor de ruggengraat van onze dienst. Zij verzorgen het complete NLZIET-platform, de integratie van VOD en live-tv streams, ondersteuning voor iOS, Android en Smart TV-apps, en professionele 24/7 support voor het gehele platform.”

Wat vond je belangrijk in onze aanpak?
Hans: “Ik ben erg blij dat we zijn overgestapt van Scrum naar de Kanban-methode. Ik ben geen fan van sprints, die kunnen soms soort van kunstmatig overkomen. In het snel veranderende medialandschap moeten wij snel in kunnen springen op interessante innovaties, en ook op de eisen en wensen vanuit de broadcasters. Kanban stelt ons in staat dit snel en efficiënt op te pakken. Verder vind ik het erg prettig dat de mensen bij Infi echt eigenaarschap van het product voelen. Het zijn gedreven mensen met veel technische kennis.”

Wat heeft de oplossing opgeleverd voor NLZIET?
Hans: “In die vier jaar dat NLZIET live staat, heeft het platform nog nooit platgelegen. Geen downtime, geen datalekken. We hebben zojuist zonder problemen een GDPR traject doorlopen. De architectuur is gewoon echt goed doordacht. En onze klanten plukken daar de vruchten van!”

Kun je iets vertellen over de samenwerking met Infi?
Hans: “Sinds 1995 heb ik in meerdere rollen met veel verschillende software ontwikkelaars samengewerkt, en Infi steekt er nog steeds met kop en schouders bovenuit. De developers van Infi zijn goed in staat om te communiceren, en dat is écht een skill in deze scène. De combinatie van vergaande technische kennis, een compromisloos aannamebeleid (mensen moeten echt goed zijn of ze worden niet bij Infi aangenomen), en het waarmaken van beloftes (als ik iets vraag, dan gebeurt het én gebeurt het goed) is heel krachtig. En dat is echt prettig samenwerken.”

Wil je met ons je droom waarmaken?

› Kom vooral eens langs voor een kop koffie!

Wil je iets waarmaken met Infi?

Wil jij een eigen webapplicatie of mobiele app waarmee jij het bij anderen maakt?

Waargemaakt door de nerds van Infi.
Nerds met liefde voor softwareontwikkeling en die kunnen communiceren. En heel belangrijk: wat we doen, doen we met veel lol!

Wij willen het fixen. Laat jij van je horen?

Voor wie heb je een vraag?