Waarom een vestiging Nijmegen?
En toen was het januari en zaten we in een eigen kantoor. Ramen, muren, een deur, een aquarium als vergaderhok, stopcontacten, netwerk, vloerbedekking en verder niets, daar moesten we mee beginnen. Gelukkig staan er inmiddels ook bureaus, stoelen, een koffiezetapparaat en een mooie koelkast die we van de andere Infi’s hebben gekregen en dus kunnen we aan de slag. We zijn nu met z’n vieren van start gegaan, met als ambitie om dat aantal dit jaar te verdubbelen en in een aantal jaren uit te groeien naar zo’n 30-35 personen. Veel mensen hebben mij gevraagd waarom we met Infi nieuwe vestigingen starten in plaats van op een plek te groeien. Daar zijn een heleboel verschillende redenen voor. In deze blogpost licht ik toe waarom wij geloven dat het voor onze klanten belangrijk is dat we meerdere vestigingen hebben.
Klanten kiezen voor Infi
Bij Infi schrijven we maatwerksoftware voor derden: onze klanten komen bij ons met een vraag of probleem waarvoor ze software nodig hebben om dat op te lossen. Sterker nog software is vaak een essentieel onderdeel van hun oplossing. Zonder de mobiele applicatie, web applicatie of backend software bestaat het bedrijf van onze klanten vaak niet. Omdat die software zo belangrijk is voor onze klanten is het ook belangrijk dat we daar veel en goed over praten: wat zijn je gebruikers en klanten? Wat hebben die nodig en wat heb je zelf nodig van de software? Daarnaast zijn er ook bijna altijd meer wensen en ideeën dan dat er tijd is en dat betekent dus ook heel veel praten, om samen te ontdekken wat de essentiële onderdelen zijn om weer een stap verder te komen. Het liefst zou je elke dag van de week met elkaar in een ruimte zijn om vragen te kunnen stellen over en weer.
Medewerkers kiezen voor Infi
De andere kant van het verhaal is dat onze medewerkers ervoor gekozen hebben om bij Infi te werken en niet bij een van onze klanten. En wij vinden het belangrijk dat Infi ook echt als een thuis voelt voor onze medewerkers. Daar past het dus niet bij dat onze mensen vijf dagen in de week op het kantoor van de klant werken. Het model dat we bij Infi hanteren is dat we één dag per week op de locatie van de klant werken en dat de teamleden van de klant een dag per week op ons kantoor werken. De rest van de week wordt er dan op afstand samengewerkt. En ja corona heeft de afgelopen twee jaar een spaak in die wielen gestoken net als dat het dat voor veel andere mensen ook gedaan heeft, maar deze manier van werken is nog steeds ons uitgangspunt.
Iedereen een droom
Daarnaast vinden wij het om allerlei redenen ook belangrijk om reizen en reistijd te beperken (beter voor jezelf en beter voor het milieu). Dat maakt het lastig om vanuit Utrecht klanten in het hele land te kunnen bedienen. Door nieuwe Infi vestigingen elders in het land te starten komen wij vanzelf dichter in de buurt van meer klanten. Daardoor kunnen wij ook voor klanten die iets verder van Utrecht wonen goeie techniek leveren waarmee zij hun dromen waar kunnen maken. Vanaf 2022 doen we dat dus in Utrecht, Amsterdam en Nijmegen.
Onze droom is een Infi in elke provincie.