Even voorstellen: Johan

Jolanda Achter de schermen

We kijken samen even terug op jouw start bij Infi!

 

 

Waarom Infi?

Johan: “Ik was mij aan het oriënteren op een nieuwe baan en lette daarbij sterk op cultuur en de omgang met mensen. Een relatie bij Litebit wees mij op Infi, met de vraag: is dit niet iets voor jou?  Infi was op zoek naar een nieuwe PM, hierop heb ik gereageerd. Het Infi-manifest sprak mij aan, dit ligt dichtbij hoe ik zou willen werken.

Je loopt nu een paar maanden mee. Wat is je opgevallen?

Johan: “Het was even wennen: doe het maar, regel het maar. Je hoeft niet veel af te stemmen of toestemming te vragen. Er is veel vrijheid om je eigen ding te doen. Dat voelt prettig, er is vertrouwen, je mag overal bij. Fouten maken mag. Samen met collega’s lunchen dat is ook nieuw voor mij, er hangt een fijne sfeer. Lekker een beetje ouwehoeren.”

Hoe ziet je rol als PM binnen Infi eruit?

Johan: “Het is steeds zoeken naar hoe onze developers het best hun opdracht kunnen uitvoeren voor een klant. Mijn rol varieert daarom ook per klant: de ene keer ben ik de accountmanager bij de klant, met meer afstand tot het team; de andere keer moet ik onze opdracht duidelijk zien te krijgen en de PO ondersteunen; weer een andere keer begeleid ik het team van developers en klant bij het verbeteren van hun werkproces. Het is een brede functie, per opdracht verschillend. Om het project goed te laten verlopen, stem ik af met de betrokken personen binnen Infi: sales, TL’s, HR…”

Wat heb jij Infi te bieden?

Johan: ”Ik heb veel ervaring opgedaan bij andere bedrijven. Ik kan structuur brengen en mijn ervaring met en kennis van verschillende organisaties helpt enorm in mijn vermogen om met verschillende mensen om te gaan.”

Wat heeft Infi jou te bieden?

Johan: “De manier hoe we met elkaar omgaan. Huisdieren zijn welkom, je mag zijn wie je bent. Je mag fouten maken. Dat doen we goed. De waarden en normen passen goed bij die van mij. Dat heb ik gemist bij andere organisaties. Breed in je rol, je mag flexibel mag zijn.  Ruimte voor ontwikkeling en groei.”

Wat wil jij veranderen?

Johan: “In Coronatijd hebben we in nieuwe trajecten niet altijd helder gekregen wat onze opdracht nou écht is. Bovendien hebben we niet altijd de PM-rol aan de teams toegevoegd door een tekort aan PM’s binnen Infi, en het is lastig om dat achteraf alsnog naar ons toe te trekken – ook al zouden onze teams en klanten daar wel bij varen. Dat is een moeilijk startpunt voor mij. Infi legt de lat hoog en wil de klant volledig begrijpen. Dat moet zo blijven en dan zit er volgens mij nóg meer in een klantrelatie dan we er nu uithalen: nog meer nabijheid en warme relaties, nog meer focus op de impact die je uiteindelijk hebt op de eindgebruiker. Ik wil met elke klant een klantrelatie, niet zomaar ‘een opdracht doen’. Ik wil de brug slaan tussen het probleem van de klant en de oplossing die de IT kan bieden.”

Wat zou je zeggen tegen toekomstige collega’s?

Johan: “Als je heel veel plezier haalt uit met vakmensen werken, behoefte hebt aan ruimte en die wilt invullen naar eigen inzicht, kom dan vooral naar Infi.”

 

Ben jij ook iemand die graag de ruimte krijgt? Zoek je een leuke baan? Kijk dan op werken bij Infi.

Een afspraak maken bij ons op kantoor of wil je even iemand spreken? Stuur ons een mail of geef een belletje.