Amsterdam update #3: de tussenstand.
Leestijd: 2 min.
Het nieuwe jaar is ook bij Infi Amsterdam alweer in volle gang. En we kunnen terugkijken op een mooie start van de nieuwe vestiging.
Recap
In 2018 kregen de plannen voor de vestiging in Amsterdam vorm. In het voorjaar begonnen Ely en Rutger met het zoeken naar een derde collega. Dit, om direct bij het opstarten in Amsterdam over voldoende capaciteit te beschikken. Zij vonden René, die in mei aanhaakte bij het team in de hoofdstad.
Het team in Amsterdam bestaat bij de start alleen uit developers. Deze developers pakken naast softwareontwikkeling ook de ondernemende aspecten van een softwarebedrijf op. En daar hoort het zoeken en vinden van klanten ook bij. De ambitie luidt: Infi Amsterdam is vanaf de start financieel compleet onafhankelijk.
Eind mei 2018 begon de zoektocht naar een kantoor. Na flink wat uren speuren, troffen we uiteindelijk een pand gevonden op loopafstand van Amsterdam Sloterdijk. Hier verhuisden we in Augustus naar toe, met zijn drieën. Spannend! En, zoals het een Infi kantoor beaamt, hoort daar natuurlijk een Oranje koelkast bij. Deze kregen we dan ook als office-warming mee vanuit Utrecht. Het was nog wel een klus om deze binnen te krijgen, maar dat is ons natuurlijk wel gelukt.
De zoektocht door Amsterdam
In de eerste paar weken kost het nog redelijk wat moeite om voldoende opdrachten te vinden. Waar vind je potentiële klanten? Op welke events moet je staan? Wie kennen we al die ons aan een gouden tip kan helpen? Welke netwerkborrels moeten wij bijwonen? Netwerkontwikkeling blijkt net zo minutieus werk als softwareontwikkeling…
Maar we zetten door en, gelukkig, werpt dat uiteindelijk zijn vruchten af. We slepen mondjesmaat een aantal opdrachten binnen! Zo bouwen we onder andere een App voor de KNMV in React Native. Met de opgedane kennis in React Native beginnen we spoedig daarna ook aan een andere App. De ontwikkeling hiervan is momenteel in volle gang.
Interne verhuizingen
Tegen het einde van het jaar gaat het zelfs dusdanig goed dat we tegen een capaciteitsprobleem dreigen aan te lopen. We gaan op zoek naar een nieuwe collega en zetten een vacature online. In maart besluit onze collega Bryan, uit Utrecht, dat hij ons team in Amsterdam wil komen versterken. En inmiddels draait hij op volle toeren mee bij ons huidige kernproject, waar heel Amsterdam bij betrokken is.
Begin mei geeft Corné aan ook wel oren te hebben naar werken in Amsterdam en besluit ook hij de overstap te maken!
Al met al kijken we terug op een geschikte start van de vestiging. In 2019 zetten wij dit succes natuurlijk door! We hopen dit jaar op nog meer mooie klanten te verblijden. Én om ons leuke team op een gezonde manier door te laten groeien.