Summit

Webapplicatie

Ben je de afgelopen jaren op een evenement, open dag of beurs geweest? Grote kans dat je ticket is gescand door software van Summit. In de evenementenbranche is veel aan het veranderen. Daarom vroegen ze ons om hulp.

Nieuwe aanpak

Werkte Summit vroeger vooral voor eenmalige evenementen zoals beurzen of feesten, nu zijn hun klanten steeds vaker middelbare scholen, hogescholen of universiteiten. Ze helpen deze onderwijsinstellingen bijvoorbeeld met het binnenhalen van nieuwe leerlingen of studenten. Een leerling of student werven duurt vaak maanden. Aankomende studenten bezoeken open dagen, lopen een dag met iemand mee of komen op kennismakingsgesprek. Dat vraagt een fundamenteel andere aanpak dan een eenmalig evenement.

Normaal moest Summit voor elk evenement veel handwerk verrichten, iets wat niet te doen is met meerdere evenementen op rij, zoals bij hun nieuwe klanten. Daarom vroegen ze ons om de schaalbaarheid van hun product te verbeteren.

Makkelijker in onderhoud

We bouwen stuk voor stuk nieuwe functionaliteiten die we zo snel mogelijk opleveren. Zo zien we direct of iets werkt en kunnen we deze uitkomsten meenemen. Het systeem verdelen we in een soort ‘silo’s’. Er is bijvoorbeeld een silo voor activiteiten, een voor gebruikersmanagement en een voor de instellingen. Dat maakt het systeemonderhoud overzichtelijker en makkelijker. En als er problemen optreden, kun je veel sneller bij de oplossing komen.

Meer tijd voor klanten

De nieuwe applicatie draait volledig in de cloud en doet zoveel mogelijk automatisch. Zo zijn handelingen die normaal door een systeembeheerder werden gedaan niet meer nodig. Er zijn dus letterlijk minder handjes nodig en dus kan Summit met deze applicatie meer klanten helpen zonder daar extra tijd aan te besteden. Dat maakt het nieuwe systeem schaalbaarder. De front-end van de applicatie is in vue.js, de back-end draait op dot.net core.

Samen met de medewerkers

Om tot deze nieuwe oplossing te komen hebben we veel inhoudelijke sessies gehad met de medewerkers van Summit. Zij kennen de registratiesoftware-business en de oude werkwijze als geen ander. Samen maakten we customer journeys om de nieuwe applicatie zo goed mogelijk toe te spitsen op het helpen van hogescholen en universiteiten.

Zo maak je nu bijvoorbeeld makkelijker een nieuw evenement aan in een serie van andere evenementen. Ook kunnen gebruikers zich met dezelfde inloggegevens aanmelden voor meerdere evenementen. Dat zorgt er ook voor dat Summit klanten veel inzichten kan geven over scholieren en studenten die in het keuzeproces zitten.

Waardevolle winst

Tijdens onze samenwerking ontdekten we bij Summit dat men vooral reactief omging met softwareproblemen. Dat was deels een kwestie van capaciteit en deels van cultuur. Bij Infi kijken we juist graag proactief, omdat je dan eerder problemen opspoort. Inmiddels hebben we de mensen bij Summit aangestoken en hebben zij die proactieve manier geadopteerd.

Een prachtige manier om een blijvende impact te maken: wanneer wij als Infi ‘klaar’ zijn hebben we óók een cultuurverandering teweeg gebracht. En dat is mooi, want die nieuwe manier van omgaan met software is misschien wel net zo waardevol als de nieuwe applicatie zelf.

Make it real. Infi.

‘De mensen van Infi zijn professioneel en kundig en door ieders specifieke expertise en kwaliteiten zijn wij in staat sneller stappen te kunnen zetten en is de ontwikkeling van ons systeem in een stroomversnelling gekomen. Wij zijn ervan overtuigd dat Infi de juiste keuze voor Summit is geweest.’

Hans Kleinekorte, Managing Director Summit

Andere klanten waar we voor werken

  • NLZIET

    Webapplicatie

    NLZIET vroeg Infi voor de bouw van de webapplicatie NLZIET.nl en de complete technische backend. NLZIET is online (live) televisiekijken zónder reclame. Alle tv-programma’s van de NPO, RTL en SBS op één platform. Infi maakte het technisch mogelijk!

  • Briq Bookings

    Webapplicatie

    Briq Bookings bouwt aan een digitale doorbraak in de vrijetijdssector. Ze bieden een slim en compleet boekingssysteem. Niet alleen voor één attractie, maar over verschillende aanbieders heen. Infi helpt Briq met de ontwikkeling van hun software om nog meer aanbieders aan te kunnen sluiten, nationaal én internationaal!

  • Vrouw in het openbaar vervoer bekijkt de Gappie app op haar telefoon

    GVB App

    Mobiele app

    GVB is dé openbare vervoerder van Amsterdam. Elke dag maken ruim 700.000 reizigers gebruik van het OV. Veel van deze mensen maken gebruik van Gappie, de GVB-app gebouwd door Infi. Overigens is Gappie niet alleen voor Amsterdam: de app is door heel Nederland voor het OV te gebruiken!

Een afspraak maken bij ons op kantoor of wil je even iemand spreken? Stuur ons een mail of bel met Jolanda.